فناوری اطلاعات

ما در این وب بلاگ سعی داریم تا شما را با جدیدترین و به روزترین اطلاعات آی تی دنیا مطلع سازیم.

فناوری اطلاعات

ما در این وب بلاگ سعی داریم تا شما را با جدیدترین و به روزترین اطلاعات آی تی دنیا مطلع سازیم.

بسیاری از لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و هر دستگاهی مابین این دو با فضای ذخیره اطلاعات کم به بازار عرضه می‌شوند. اما شما می‌توانید با صرف هزینه کم و خیلی سریع حافظه دستگاه‌تان را افزایش دهید.

از یک طرف کم بودن حافظه‌ داخلی لپ‌تاپ‌های امروزی خبر خوبی است، چراکه در این حالت می‌توانند سریع‌تر و کارآمدتر باشند. اما گذشته از این یک حافظه SSD خارجی می‌تواند بهتر از هر نوع حافظه دیگر تجربه کار با رایانه یا تبلت شما را دگرگون کند.

 
کارت‌های Micro SD

امروزه اغلب لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها (حتی تبلت‌های آندرویدی) ورودی‌ای برای اتصال حافظه‌های Micro SD دارند. وقتی که یک حافظه‌ Micro SD را به دستگاه‌تان متصل می‌کنید، بعد جدیدی به دستگاه اضافه می‌شود که نه دست‌وپا گیر است و نه مشکل ایجاد می‌کند. و این یعنی اگر یک حافظه‌ Micro SD به دستگاه‌تان متصل کنید و همان‌جا رهایش کنید، نه تنها مزاحمتان نمی‌شود بلکه می‌توانید در یک چشم به هم زدن از آن به عنوان یک حافظه اصلی استفاده کنید.

البته قبل از اینکه اقدام به خرید یک کارت حافظه Micro SD بکنید باید از سازگار بودن‌اش با دستگاه‌تان اطمینان حاصل کنید و سرعت مناسب برای دستگاه و نیاز خودتان را انتخاب کنید.

حافظه‌های Micro SD با قیمت ناچیزی در بازار موجود هستند. این قیمت‌ها در مقایسه با هارد درایوهای گران‌قیمت داخلی بسیار کمتر هستند ولی از نظر سرعت دسترسی در رتبه‌های پایین‌تری نسبت‌ به‌ آنها قرار میگیرند. به همین‌ دلیل هم برای ذخیره‌ اطلاعات صوتی، تصویری و فایل‌های روزمره بیشتر مناسب‌تر هستند.

همچنین از این روش میتوانید برای افزایش فضای ذخیره اطلاعات گوشی‌ همراه خود هم استفاده کنید. البته اگر گوشی شما ورودی حافظه Micro SD داشته‌باشد.

 
استفاده از فلش درایو‌های

همانند همیشه سپاسگزار دوستان و همراهان همیشگی خود هستیم که با انتخاب مجموعه گردو، ما را در ارایه محصولات بهتر و کامل‌تر یاری می‌کنندگردوی بیستم همزمان با پاییز ۹۳ شامل مجموعه‌ای از جدیدترین، به‌روزترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارها در اختیار شماست تا دستیار شما باشد.USB

اگر دستگاه‌تان ورودی Micro SD آزاد ندارد پس بهتر است به سراغ فلش‌های USB بروید. از قدیم این گونه‌ حافظه‌های جانبی در ابعاد نسبتا بزرگ و دست‌وپا گیر ساخته‌ می‌شدند و این اصلا برای منظور موردنظر ما مناسب نیست چون بیشتر به دنبال حافظه‌ای هستیم که به لپ‌تاپ متصل بماند و بتوانیم همان‌طور که هست داخل کیف حمل‌اش کنیم. خوشبختانه امروزه فلش‌های USB در ابعاد و اندازه‌های بسیار کوچک هم روانه بازار شده‌اند که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

این فلش‌های کوچک بسیار کم جا می‌گیرند و بعد از متصل شدن به دستگاه به‌ سختی مشکل‌ساز می‌شوند. به همین دلیل می‌توانید به طور دائمی متصل نگهشان دارید و از فضای حافظه اضافی‌شان استفاده کنید. از نظر اندازه هم می‌توان این فلش‌های USB جدید را با قسمت‌ USB کنترل از راه‌دور ماوس‌های بی‌سیم مقایسه کرد.

فلش‌های USB کوچک بسیار هم ارزان هستند و برخلاف تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که در کم کردن ابعادشان به‌کار رفته قیمتی معقول و باصرفه دارند. اما اگر می‌خواهید پول بیشتری در این زمینه خرج کنید می‌توانید به سراغ فلش‌های USB 3.0 بروید که سرعت تبادل داده به‌مراتب بالاتری دارند.


حافظه‌های ابری


تا اینجای کار بیشتر به افزایش حافظه بااستفاده از حافظه‌های خارجی پرداختیم اما می‌توانید از روش‌های دسترسی و ذخیره اطلاعات در فضای ابری هم بهره بگیرید. برای مثال، سرویس حافظه ابری شرکت مایکروسافت که به‌نام OneDrive هم شناخته می‌شود. سرویس‌های مشابهی چونDropbox  و Google Drive هم برای برای این منظور وجود دارند.

پس اگر صرفا میخواهید اطلاعات‌تان را آرشیو کنید و گهگاه از هرجایی که دلتان خواست به آنها دسترسی داشته‌باشید گزینه استفاده از حافظه‌ ابری برای شما مناسب‌تر است. البته هزینه‌های استفاده از این سرویس‌ها را نباید فراموش کرد که اگر نخواهید اکانت بخرید، حداقل هزینه آپلود روی اینترنت‌های با حجم محدود همچنان سر جای خود باقی می‌ماند.

 
ارتقای حافظه داخلی


این روش ارزان و سریع نیست اما باید به آن اشاره کنیم. اگر می‌توانید پشت لپ‌تاب خود را باز کنید پس می‌توانید درایو حافظه داخلی‌تان را با مدلی تازه،‌ سریع و با حجم حافظه بیشتر تعویض کنید. حتی اگر لپ‌تاب‌تان حافظه دومی را هم پشتیبانی می‌کند میتوانید علاوه بر درایو قبلی‌تان، درایو دیگری را هم به دستگاه اضافه کنید. اما در هرصورت زحمت اینکارها خیلی بیشتر از وصل کردن یک حافظه کوچک خارجی به ورودی USB است.

این روش مخصوصا برای سیستم‌هایی پیشنهاد می‌شود که حافظه‌ داخلی قدیمی و کند دارند و می‌خواهند علاوه بر افزایش حافظه،‌ کارآیی کلی سیستم‌شان را هم افزایش بدهند. یک درایو SSD داخلی بسیار سریع‌تر و حجیم‌تر از یک کارت Micro SD یا فلش USB است. پس اگر می‌خواهید حافظه‌ای بسیار سریع‌تر از موارد بالا داشته باشید، این روش برای شما مناسب‌ترین است.

 

دفعه بعدی که لپ‌تاپ یا تبلت با حافظه کمتر خریدید بهتر است یک کارت حافظه Micro SD و یا فلش کوچک هم درکنارش بخرید. و یا اگر یکی از آشنایان‌تان از کمبود حافظه رنج میبرد یکی از این موارد می‌تواند هدیه‌ای ارزشمند (و ارزان) برایش باشد.

  • عبدالرحمان ممدوح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی