فناوری اطلاعات

ما در این وب بلاگ سعی داریم تا شما را با جدیدترین و به روزترین اطلاعات آی تی دنیا مطلع سازیم.

فناوری اطلاعات

ما در این وب بلاگ سعی داریم تا شما را با جدیدترین و به روزترین اطلاعات آی تی دنیا مطلع سازیم.

پیشنهاد نرم‌افزار برای مدیریت PASSWORD

جمعه, ۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۸:۳۵ ب.ظ

برای تمامِ کسانی که از اینترنت استفاده می‌کنند، مطمئنا داشتن یک برنامه‌ مدیریتِ Password الزامیست. در صورتِ عدم استفاده از این گونه برنامه‌ها، بسیاری از Passwordهایتان را فراموش خواهید کرد. البته شاید علاقه‌ای به استفاده از این‌ برنامه‌ها نداشته باشید و برای چندین سایت از یک Password استفاده کنید و یا به صورت کلی Passwordهای ساده و به یادماندنی را به کار گیرید. در این صورت چیزی که باید در نظر داشته باشید دزدانِ اینترنتی است که تنها با هک کردن یک Password می‌توانند به تمام حساب‌های کاربری شما دسترسی پیدا کنند و یا Passwordهایِ ساده‌ شما را به راحتی هک کنند.

یک برنامه مدیریتِ Password، Password‌ها و دیگر اطلاعاتِ مربوط به ورودیِ حساب کاربری را درون یک پایگاه‌داده رمزگذاری شده، ذخیره می‌کند.  روش استفاده از این برنامه‌ها به این صورت است که ‌اگر بخواهید به یک وب‌سایت یا برنامه امنیتی وارد شوید، مدیریتِ Password را باز می‌کنید، Password اصلی مربوط به مدیریت Password را تایپ کرده (این تنها Passwordای است که باید به یاد بسپارید) و سپس از اطلاعاتی که لازم دارید استفاده می‌کنید.

اما کدام برنامه مدیریت Password پیشنهاد می‌شود؟


KeePass Password Safe 

 KeePass نرم‌افزاری رایگان و متن‌باز است. ممکن است بعضی افراد از نظر امنیتی به برنامه‌های متن‌باز ایراد بگیرند، اما به شخصه چیزِ متقاعدکننده‌ای ندیده‌ام که ثابت کند منابع بسته از منابع باز امنیت بهتری دارند، منابع بسته درهایِ‌پشتیِ پنهانی دارند که ما و شما چیزی در مورد آن نمی‌دانیم و شاید هیچ‌وقت هم در این مورد چیزی دستگیرمان نشود.

می‌توان برنامه‌هایِ محبوبِ متن‌باز را به عنوانِ نرم‌افزارهایِ سازگار با تمامیِ پلتفورم‌ها در نظر گرفت، چون هر کسی که مهارت‌های لازم را داشته باشد، به راحتی می‌تواند یک برنامه سازگار بسازد. من در iOS و اندروید از مدیریتِ Passwordهایی استفاده می‌کنم که با KeePass سازگاری دارند و از همان فایل‌های پایگاه‌داده‌ای که نمونه‌اش در کامپیوترم هست، استفاده می‌کنند.


Password
و فایلِ‌کلید

این برنامه به دو صورت اجرا می‌شود، یکی با یک Password اصلی و دیگری هم با Password و هم با یک فایل موسوم به کلید. فایلِ‌کلید می‌تواند از هر نوعی باشد، اما اگر این فایل حتی کوچکترین تغییری کند، برای برنامه غیرقابل شناسایی خواهد شد و در نتیجه به Passwordها دسترسی نخواهید داشت و همه‌ Passwordهایتان را از دست خواهید داد.

اگر روش Password را انتخاب می‌کنید، پس به Passwordای احتیاج خواهید داشت که همیشه به یادتان بماند، و در عین حال به قدری طولانی و پیچیده باشد که کسی نتواند آن را هک کند. اگر Password خود را فراموش کنید، تمام دسترسی‌های مربوط به Passwordهای دیگر را از دست خواهید داد. اگر Passwordای که گذاشتید زیادی کوتاه یا ساده باشد (مثل Passwordهای یک کلمه‌ای)، از هک در امان نخواهید بود.

KeePass امکان به دردبخورِ دیگری نیز دارد که کار را راحت می‌کند. بدین صورت که می‌توانید Password خود را درونِ یکی از فولدرها و فایل‌های درایو قرار دهید. در این حالت می‌توانید Passwordهای خیلی بلند و پیچیده را به کار گیرید و تنها با کلیک کردنِ یک آیکون و به صورتِ خودکار نام کاربری و Password را درون یک صفحه وب درج کنید.

منبع:www.p30world.com

  • عبدالرحمان ممدوح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی